Auteur Topic: photo electrical end of tape switch a77 mk4  (gelezen 245 keer)

electron

• Jr. Member
  • **
photo electrical end of tape switch a77 mk4
« Gepost op: 25 maart 2020, 18:48:52 »
ben met een revox a77 bezig om weer nieuw leven in te blazen , dat leven is er weer maar de photo electrical switch is defect , wanneer ik hem even snel kortsluit slaat hij wel af dus neem aan dat de rest goed werkt , lamp brand ook goed , is zo een switch te herstellen of moet ik op zoek naar een gebruikte en heeft iemand die dan toevallig.

alvast bedankt

mvg Paul

Marotick

• Sr. Member
Re: photo electrical end of tape switch a77 mk4
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2020, 00:00:52 »
Het systeem wordt nog weleens wat ongevoeliger. Het werkt dan wel maar wil dan net niet voldoende reageren. Als je het schema bekijkt dan zie je dat de LDR een serie weerstand heeft 1,5K soms helpt het om deze te verkleinen, verklein deze eerst eens naar 0 en als hij het dan wel doet kijk dan ook of de band ook afslaat als de recorder opneemt, vaak is het systeem dan iets ongevoeliger.
Of de LDR het nog doet dat kan je met een universeelmeter testen. Als er licht op de LDR schijnt dan moet de weerstand laag zijn en als het lampje uit is dan moet de weerstand een stuk hoger liggen. Mocht de LDR defect zijn dan is reparatie wat lastig want de LDR die in het huisje zit is 8mm rond en die maat ben ik nergens meer tegengekomen, wel een veel kleinere maat maar die gaat ook niet laag genoeg. Ik heb dat eens opgelost door er een gewone weerstand parallel te plaatsen.
Jack Marotick

electron

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2020, 09:58:41 »
hoi jack , heb hem gemeten en is echt stuk , inmiddels een goede gevonden op mp , heb nu nog 1 probleempje met de rechter spoelschotel die nog wel eens vast wil plakken
Nu zag ik wel nieuwe brake linning maar is dat dichter in de buurt ook te krijgen , deze was in Australië  ;D

bedankt voor het meedenken alvast jack

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2020, 17:07:04 »
Voordat je veel geld gaat uitgeven kan je ook eens kijken wat er aan de hand is waardoor de remmen blijven plakken. Haal de remschotel eens van de as af en maak de remvoerijg eens goed schoon met 96% alcohol. Als het droog is neem dan een fijn schuurpapiertje en schuur de voering licht op. De rembanden ook schoonmaken waarbij je uitkijkt door alleen van je af te strijken en niet heen en weer want dan is de kans groot dat de remband knakt en dan gaat de remband lawaai maken. Daarna alles weer in elkaar zetten. Ik heb 1x gehad dat de remband echt vervangen moest worden. Mijn vrouw heeft sroffen band, ik denk katoen, en dat heb ik opnieuw over de remschoen gelijmd met bizonkit en dat heeft tot nu toe goed gewerkt.

Dat oude zwarte buisje met dat defecte LDR-etje gebruik je dat nog? Ik kan daar nog wat mee.

Jack Marotick 

electron

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2020, 10:18:22 »
de recorder werkt nu prima met de nieuwe LDR , je mag van mij de oude hebben , stuur maar een pb met je adres , schoonmaken van de remmen had ik inmiddels gedaan en werkt nu veel beter alleen nog even een beetje opschuren zoals je zei , welke korrel gebruik je het beste ?

mvg paul

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2020, 15:53:17 »
Fijn dat het lukt. Ik gebruik korrel 600 en dat gebruik ik voor meerdere werkjes.
Bedankt voor de oude LDR. Mijn uitgangspunt is dat er vele dingen niet meer geproduceerd worden en dat het zonde is om iets weg te gooien. Daarom probeer ik tot het uiterste te gaan om onderdelen weer te repareren.
Jack Marotick

electron

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2020, 10:10:21 »
gaat vandaag op de post Jack , voor wat hoort wat , jij staat ook altijd klaar om mensen te beantwoorden en tips te geven

dus ook jij weer bedankt

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2020, 21:24:35 »
leuk, dank je wel.
Jack

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2020, 09:51:03 »
Vandaag de fotocel ontvangen, waarvoor hartelijke dank. Ik ben bezich om daar een nieuwe LDR in te bouwen. Als dat lukt kan ik een ander weer helpen.
Jack