Auteur Topic: JVC UX-G4  (gelezen 131 keer)

TonB

• Jr. Member
  • **
JVC UX-G4
« Gepost op: 20 maart 2020, 14:58:48 »
Geacht forum. Volgende probleem met JVC cd speler. Start soms niet op. Als hij het doet speelt hij goed maar bij wisselen van een track gebeurt er niets en de teller geeft dan ook niets aan. Soms bij handmatige bediening gaat hij naar een volgend nummer.
Als de teller niet werkt en je doet niets gaat hij naar de beginstand, aantal nummers en tijd.
Wie kent het probleem? Spindel die vastloopt of....
Ton

TonB

• Jr. Member
  • **
Re: JVC UX-G4
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2020, 11:40:37 »
Verdere informatie. Ik vond in de buurt van de spindel een stukje rood plastic. Ha dacht ik dat zit er af en toe tussen maar helaas het probleem blijft. Ik heb de boel open liggen dus kan ik zien wat er loos is. Als ik naar een volgend nummer wil dan gaat de spindel een klein stukje voor-of achteruit. Soms gaat hij verder en dan hoor je een bromgeluidje (soort van) en dan pakt hij het volgende nummer. Meestal na 2 nummers gaat het fout. De spindel loopt soepel, schoongemaakt en gesmeerd.

Hobbyman

• Sr. Member
  • Audio repareren is mijn hobby.
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2020, 13:41:21 »
MISSCHIEN ?? toch een scheurtje in een tandwieltje / zie je bijna niet. ;D

TonB

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2020, 16:13:09 »
De eenheid weer gedemonteerd incl. alle tandwielen en gecontroleerd. zie geen breuken of tanden eraf. Wel is er bij een tanwielasje een beetje ovaal gat. Ik denk dat als de spindel te hard naar zijn eind of begin gaat dat dat een beveiliging is dat het tandwiel een beetje opzij gaat anders zou er misschien iets afbreken. Het chassis is van metaal en het asje plastic. Ik denk niet dat een plastic asje een ovaal gat kan maken in een metalen plaat.
Wat denk je hiervan?

TonB

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2020, 14:19:07 »
Nog wat bevindingen: Als ik met de a.b. van b.v. track 1 naar track 9 ga of wat dan ook is er niets aan de hand. Als de spindel een klein beetje verplaatst moet worden van b.v. 1 naar 2 gaat deze niet ver genoeg. Ik draai dan met de hand een stukje verder en dan is het ook goed. Zou het dan toch iets met de laser aan de hand zijn. Zou het stukje plastic dat ik gevonden heb niet van rond het laser oog komen?
Ton

TonB

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2020, 14:06:34 »
Vooral bij het 1e nummer is er een probleem. Ga je gelijk naar track 2 dan gaat het goed en als je terug gaat naar 1 wil hij ook wel eens pakken. Soms speelt hij een complete cd helemaal af met af en toe een kleine onderbreking. Maar het gaat niet zoals het hoort.