Auteur Topic: Bandrecorderdag in 2020  (gelezen 296 keer)

Marotick

• Sr. Member
Bandrecorderdag in 2020
« Gepost op: 14 december 2019, 21:42:08 »
De Nederlandse Vereniging voor Historische Radio, de NVHR organiseert 1x in de 3 maanden een grote radio beurs in Driebergen.
De eerste beurs in 2020 is op 22 maart.
Buiten de beurs wordt er een evenement georganiseerd en ik heb aangeboden om dan een bandrecorder dag te houden.
De bedoeling is dat er mensen met een goedwerkende bandrecorder deze dan bedrijfsklaar hebben staan en daar iets over kunnen vertellen.
Naar de beurs komen er vele honderden belangstellenden en ook voor de evenementen is er altijd wel grote belangstelling.
Ik hoop dat er in dit forum belangstelling is om hieraan mee te werken.
Lijkt het je leuk, laat het me weten want dan gaan we kijken wat we met zijn allen daar kunnen gaan doen.
Het maakt niet uit wat voor een recorder je hebt maar als het iets bijzonders is dan is dat zeer welkom.

De medewerkers van het evenement krijgen gratis toegang tot de beurs wat op zich al een evenement is.

http://nvhr.nl

Jack Marotick
« Laatst bewerkt op: 15 december 2019, 15:42:47 door Marotick »

Marotick

• Sr. Member
Medewerking gezocht Bandrecorderdag 2020
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2020, 15:29:12 »
Vorig jaar heb ik voor de NVHR een Revox dag georganiseerd en dat was een groot succes, de belangstelling was groter dan ik had verwacht.
Wel kreeg ik kritiek.
Waarom alleen Revoxen?
Daarom had ik toen al bedacht om een bandrecorderdag te organiseren en daarom roep ik iedere liefhebber van de bandrecorder op om hieraan mee te werken.
Wat kan je verwachten?
In een zaaltje staan verschillende tafels waarop recorders geplaatst kunnen worden en belangstellenden lopen hier langs en als ze werkend zijn opgesteld dan horen ze ook nog hoe de recorder klinkt. Zelf sta je in de buurt en als er vragen zijn is het leuk om met andere geïnteresseerden er over te praten.

Zelf heb ik mijn best gedaan om zeer bijzondere recorders daar te krijgen en ik zal een demonstratie geven hoe een bandrecorder door mij wordt afgeregeld.
Een uitnodiging gestuurd naar: Ballfinger, Bax-shop en Thomann.nl
Het wordt een leuke dag. De toegang is gratis en mensen die meewerken aan het evenement krijgen gratis toegang tot de beurs, die niet gratis is.

Heb je belangstelling om daar je recorder waar je trots op bent te demonstreren laat dat dan even weten via het envelopje van deze webpagina of mail me, marotick(at)hotmail(punt)com

De beurs en evenement is op 22 maart in Driebergen
Health Center Hoenderdaal
3972 NA Driebergen
Hoendersteeg 7

Jack Marotick

Fotohuis

• Full Member
Re: Bandrecorderdag in 2020
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2020, 16:15:53 »
Ik neem aan dat deze dag ook niet zal doorgaan ivm. de uitbraak van Corona.

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2020, 17:22:09 »
Dat heb je helemaal goed. Nu was de animo toch al niet zo groot in dit forum dus we missen niets.

Jack

Sluijsbassoon

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2020, 18:23:10 »
ik heb foto's van een mini-recorder die ik had willen laten zien op de bandrecorderdag geplaatst in het hoofdstuk Recorders; foto's van recorders.

Fotohuis

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2020, 23:15:34 »
Ik had eigenlijk wel oren naar deze dag om mijn Philips recorders te laten zien: N4450-N4511-N4504 (1972-1974-1976) maar ik zit net in deze periode met een operatie die dus nu op de langere termijn is geschoven.
Misschien komt er nog een keer zo'n mogelijkheid.

Janboel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2020, 16:10:23 »
Momenteel is het niet echt de goede tijd voor een evenement, maar laten we hopen dat dit over enkele maanden anders ligt.
Bijvoorbeeld oktober, na eventuele vakanties, zou misschien een goede periode zijn. Dan zou ik zeker wat mee willen nemen.
Denk daarbij aan Sony TC-510 en/of mijn wereldontvanger CFR-330K. Laatstgenoemde semiprofessionele draagbare apparaat (15 kilo zwaar) heeft ook nog een cassette recorder ingebouwd. Denk dat er niet veel van zijn in Nederland. Deze komt uit Zwitserland. Moet nog wel even nagekeken worden.

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2020, 17:59:34 »
Beste iedereem,
De beurzen van de NVHR zijn altijd drukt bezocht en ik vrees dat de eerste komende gelegenheid voor een bandrecorder dag pas volgend jaar is, mogelijk al in januari maar als er dan wat gepland staat dan zal het pas in maart 2021 zijn.

Jack