Auteur Topic: Gezocht opname/weergavekop voor Revox B710  (gelezen 286 keer)

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
Gezocht opname/weergavekop voor Revox B710
« Gepost op: 8 mei 2019, 17:00:59 »
Hallo mede forumers,

Ik ben op zoek een opname/weergavekop voor mijn Revox B710. Helaas heeft de weergavekop het op één kanaal begeven. De kop is gemaakt bij Sony. Mogelijk dat hij ook in diverse Sony machines is toegepast. Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet uit Groningen, 
Chris Dagelet

Marotick

• Sr. Member
Re: Gezocht opname/weergavekop voor Revox B710
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2019, 18:49:19 »
Hallo Chris, kan het kopje open gemaakt worden? Bij een Revoxkop van een A77 gebeurt het nog wel eens dat het spoeltje geen contact meer maakt met het aansluit pennetje. Zo'n kopje is open te maken door de klemmetjes te verwijderen en de plaatjes die gelijmd zitten los te halen dan kan je bij het spoeltje en de aansluitpunten.
Nu weet ik dat dit een kopje is voor een cassettedeck en dus kleiner is maar als de kop opengemaakt kan worden dan kan je misschien de fout vinden.

Jack

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2019, 19:09:49 »
Hoi Jack,

Ik ga proberen hem te openen. Misschien lukt het.

M.v.g.,
Chris

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2019, 19:32:21 »
Helaas gaat het niet. Ik kan wel het achterste deel verwijderen maar dat geeft helaas geen toegang tot de aansluitdraadjes. Het gekke is dat ik wel weerstand meet van het spoeltje. Weliswaar is er geringe ongelijkheid. Hij is zeker defect. Als de aansluitdraadjes omdraai zit het probleem in het andere kanaal.

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2019, 23:15:17 »
Wat raar dat je wel weerstand meet. Kijk eens goed met een vergrootglas naar de kop. Misschien zit er een minuscuul vuiltje op de kop die de band iets oplicht.

Jack

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2019, 11:35:48 »
De kop blijkt goed te zijn.....de kop teruggeplaatst en wat blijkt....de problemen worden veroorzaakt door de oscillatorprint. Moet het nog even uitzoeken toevallig achter gekomen door de cassette in een ander apparaat te spelen en nu blijkt 1 kanaal gewist te zijn. Dit wordt veroorzaakt door de oscillatorprint. Trek ik hem er uit is het probleem over. wordt vervolgt. 

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2019, 16:53:31 »
Opnamekop voor B710 niet meer nodig. Op het verkeerde been gezet door een defecte RC4558. Deze zorgde ervoor dat er ongeveer 35mV gelijkspanning op het rechter kanaal van de opnamekop kwam te staan. Dit verstierde de reeds opgenomen cassette op het rechter kanaal. Zo zie je maar weer hoe ze je kunnen plagen ;D

engelen25

• Jr. Member
  • **
  • i love the smell of napalm in the morning
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2019, 23:47:36 »
kijk weer een b710  gered.
succes met het opnieuw afstellen van de koppen.