Auteur Topic: Manuals  (gelezen 460 keer)

Marotick

• Sr. Member
Manuals
« Gepost op: 21 februari 2018, 16:36:18 »
Ik heb een Revox PR99 die gereviseerd moet worden en wat je als eerste nidig hebt is een manual. Hierin staan de schema's en printjes alsmede ook hoe de mechanica gemonteerd zit.
Voor de PR99 heb ik een manual in PDF formaat en als ik iets moet weten dan moet ik naar mijn computer, de PDF starten en dan zoeken wat ik wil weten. Dat wekt wat lastig, een manual op papier zou een stuk gemakkelijker zijn.
Een aantal bladen van de PR99 manual hebben het A3 formaat vanwege de grote van de tekeningen of de leesbaarheid van de tabellen.
Vaak zie ik op MP een bedrijf adverteren met vele manuals, dus ik besloot om daar een manual te bestellen.
Dat had ik beter niet kunnen doen.
De manual die ik toegestuurd kreeg miste vele pagina's en enkele pagina's stonden op zijn kop. Dat was nog niet alles want maar een paar pagina's waren in A3 formaat maar de print daarop was gewoon in A4, dus veel te klein. Ook waren niet alle A3 pagina's aanwezig.
Ik heb dus nu een onbruikbare manual, ik had beter naar een copyshop kunnen gaan met mijn PDF. Dat kost me wel een hele dag maar dan hed ik wel iets bruikbaars gehad. Nu toch maar met mijn computer aan de gang en heen en weer lopen.

Jack Marotick

sterremuur

• Manuals
  • Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
Re: Manuals
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2018, 19:01:22 »
Hoe krijgen ze het voor elkaar...
De originele zijn loeischerp en correct.
Ik probeer A3 bladen wel op twee A4's te printen.
Op mijn oude werk kon ik ook op A3 printen en vergroten.

Op studer.ch staat overigens alles.

ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Revox/Revox_PR99/

p.lankhaar

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2018, 21:35:43 »
Schandalige reprint dan  :(
Ik heb hier een Ricoh MP-C2000 kantoormachine staan.
Als je interesse hebt, stuur me de pagina's waar het om gaat, dan kan ik ze wel uitprinten en naar je toesturen.
Desnoods kan ik ook de hele manual uitdraaien.

Stuur evt. maar even een PM.

p.lankhaar

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2018, 21:49:14 »
Ik zie trouwens net by the way hier een gebruikte originele:
Deze bedoel ik!

Betaal je maar een klein beetje meer. En uit Nederland ook nog.

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2018, 21:58:40 »
Bedankt voor de reacties. Het gaat om de manual PR99mk1-2
Ik heb de naam maar niet genoemd maar het is wel duidelijk wie ik er mee bedoel.
Zelf printen is beter dan het te laten doen door M.G.
Ik heb laten weten dat ik niet tevreden ben met het geleverde prutswerk maar de man laat niets meer van zich horen.

Jack