Auteur Topic: Revisie Akai GX630D  (gelezen 874 keer)

Qufo

• Newbie
  • *
Revisie Akai GX630D
« Gepost op: 11 februari 2018, 12:05:38 »
Goedemorgen,

Wie o wie weet er iemand in regio zuid-oost Groningen die mijn Akai GX630D kan reviseren dwz elco's en evt transistoren vervangen e.d.?
Mijn tapedeck doet het wel maar klinkt niet optimaal.
Ik zou hem zo graag weer in goede staat krijgen.

Alvast bedankt,  Michiel

Marotick

• Sr. Member
Re: Revisie Akai GX630D
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2018, 12:18:34 »
Ik zou er mee naar Chris Dagelet gaan, die heeft ervaring met verschillende bandrecorders en woont in Groningen. Refender zou ik links laten liggen. Ik heb, als revox reviseur, al 2x indirect met hem te maken gehad. Het bleek dat hij wel Revoxen verkocht als zijnde gereviseerd maar hij had er niets mee gedaan. Ik heb de man laten weten dat dit niet de manier is om revisies uit te voeren en dat hij daarmee de hobby ernstige schade toebrengt. Hij gaat gewoon door.

Chris zit ook op dit forum en is via de PM op die manier wel te bereiken.

Jack Marotick

leo

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2018, 12:51:41 »
refender koopt alleen maar wd 40 om mee te repareren  >:(

J.hartog

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2018, 20:23:54 »
Qufo.

Ik heb ook a 3 GX-630D akai bandrecorders  gereviseerd en weer goed gekregen. elco,s vervangen en transistor teller snaren.
En ook zijn de spark killers vervangen, dat zijn vonken dovers  1 weerstand 120 Ohm + 0,1uf/ 250 condensator.
Deze beschermen de schakelaar contacten tegen inbranden.

Ik werk ook niet met WD 40 maar de schakelaar in de GX- 630D worden goed behandeld, van de contacten schoon te maken.
schakelaar eruit solderen een merk teken erop hoe hij zat op de print dan de schakelaar voorzichtig open maken bij de metalen,
klem haakjes dan komt het dunne print plaat contacten rij eruit.

En op de dunne kopere schuif contactjes letten hoe ze zitten die eraf doen en je ziet de schakelaar is vuil reingen met spray en.
dan weer de kopere contactjes erin doen en metalen deel er weer op doen klem haakjes terug drukken.
de schakelaar is weer schoon van binnen en de contacten geleiden nu weer goed 0.04 .006  ohm.
Daar heb ik veel ervaring in.

J.hartog