Auteur Topic: onderdelen X serie Teac  (gelezen 876 keer)

rossi123

• Jr. Member
  • **
onderdelen X serie Teac
« Gepost op: 3 februari 2017, 21:47:24 »
Ik ben op zoek naar een vervangende motor voor een X1000R.  De koolborstels zijn versleten en je kan zien dat hij aardig heet is geweest aan de verkleuring van de collector Heeft iemand deze motor te koop?

Ze zitten ook in diverse  teac's van de X serie.

Alex
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2017, 09:50:31 door rossi123 »

Marotick

• Sr. Member
Re: onderdelen X serie Teac
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2017, 09:15:15 »
Kan je deze motor niet reviseren? Nieuwe lagers en koolborstels.
Ik ken deze motor niet maar vaak is iets wel weer goed op te knappen.
Jack

rossi123

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2017, 09:58:37 »
Goedemorgen,

Je kan deze motoren voorzien van nieuwe koolborstels, maar die zijn er niet meer.De lagers zijn zoals ik ze benoem van die glijbussen, maar die zijn perfect.ik heb de hele lagerschaal met alle componenten schoongemaakt en daar viel mij op dat 1 van de weerstanden die in serie staan met een koolborstel zeer heet is geweest. Het geeft nog wel de juiste waarde aan volgens de kleurcodering en ook dezelfde waarde van de andere die op de 2de koolborstel is gemonteerd. De warmte is ontstaan door het vergaan van de capstanriem. Dit was totaal zwarte smerige drap geworden.
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2017, 14:53:53 door rossi123 »

rossi123

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2017, 18:53:31 »
Ik wil toch even dit verhaal afsluiten door te melden dat de x1000r weer helemaal in orde is. Ik heb een donor X-7 gekocht die defect was en hiervan de motor van gebruikt. Allereerst de motor inwendig bekeken en die zag er nog perfect uit. Koolborstels nog op dikte en ook geen koolborstelstof.

Ik kon het toch niet laten om de storing van de X-7 op te sporen :o. Hier was een condensator defect te zijn in het voedingsgedeelte wat de uitval van 1 kanaal veroorzaakte.  Machine werkte weer perfect en was natuurlijk nu minder leuk om de motor uit een werkende machine te halen. :(.

Via eBay een belt gekocht, want de oude was totaal terug gekeerd in zijn oude staat...... 1 grote dikke drap. Moet eerlijk toegeven dat dasty een wondermiddel is om dit soort dingen schoon te krijgen.

Eigenaar was helemaal door het dolle, want er werd hem verteld dat de machine niet meer gemaakt kon worden. Hij had deze machine gekregen van zijn ouders voor het slagen voor zijn diploma.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen ^-^ ^-^

Rossi