Auteur Topic: Philips N4520 met problemen  (gelezen 1300 keer)

Johan

• Newbie
  • *
Philips N4520 met problemen
« Gepost op: 20 oktober 2016, 22:47:30 »
Beste forumleden.
Dit Philips deck heb ik recent gekocht. Deed niets behalve de verlichting en de spoelmotoren, en hij heeft een zware brom in de koptelefoon.
Blijkt dat de onderste zekering versleten te zijn, dus niet doorgebrand. Nu is hij tot leven gekomen en geeft hij goed weer op twee kanalen. De teller doet het weer en de meters slaan uit.
Maar het opnemen is nog niet goed: kanaal 1/4 neemt nauwelijks hoorbaar op, kanaal 2/3 wel hoorbaar maar te zacht. De bron is goed en prima hoorbaar, maar bij overschakelen naar de nabandcontrole hoor ik dus maar 1 kanaal en ook nog te zacht.
Heb de schakelaars met contactspray bewerkt, maar zonder resultaat.
Een ander euvel is het niet krachtig spoelen: aan het einde van de band spoelt hij zeer langzaam en moet ik meehelpen.
O, ja, Ik probeer het deksel van de koppen los te maken, maar dat lukt niet (schroeven eruit, rubber wieltje eraf, koppenklepje dicht, maar ergens in het midden bij de bovenrand blijft hij zitten.
In de documentatie staat verder niets.
Wie herkent deze problemen?
gr. Johan
Ondertussen zijn er wat problemen opgelost: het opnemen en weergevn is nu prima, na het schoonmaken van wipschakelaar voor bron/tape.
Het koppendeksel blijkt een weerhaakje te hebben aan de bovenzijde.
Probleem is nog: het minder snel spoelen, en de spoelknopjes springen niet goed terug, Ook als ik de stopknop vasthoud en de blokkeer schuif achter de knoppen vrij staat, dan komen de schakelaars niet terug door de veerkracht. Verder een prima recorder.
gr.
Johan
« Laatst bewerkt op: 2 november 2016, 19:21:17 door Johan »

Dik

• Full Member
Re: Philips N4520 met problemen
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2016, 12:14:49 »
Vast vet in het mechaniek dat alle schakelaars los trekt. Als je het front eraf hebt zat er geloof ik in de beugel waar de schakelaars in hangen een balkje(of schuif zie ik nu) dat alle schakelaars ontkoppelt. Beetje wd-40 erin en het komt los. Er zit ook een trekmagneet op die print die hetzelfde doet als de stop-knop voor de automatische afslag. Heb je die al eens handmatig ingedrukt?

Dikdeck: Een bandrecorder in dusdanige staat dat bij het zien ervan de wanhoop bij ieder toeslaat, behalve bij Dik :D

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2016, 22:12:17 »
Spoelt de band ook slecht als je deband niet langs de koppen laat lopen maar direct van de ene spoel naar de andere?
De band gaat tussen geleiders door en als die de band boven en onder wat afklemmen dan gaat het spoelen slecht.

Jack

Dik

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2016, 00:35:49 »
Dat gaat niet werken aangezien de motoren elektronisch geregeld worden aan de hand van de spanningsarmen. Wat je wel kunt doen is de rechter arm naar beneden drukken tijdens ffwd of de linker naar beneden drukken tijdens rwd.
Dikdeck: Een bandrecorder in dusdanige staat dat bij het zien ervan de wanhoop bij ieder toeslaat, behalve bij Dik :D

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2016, 10:46:14 »
Goed, die armpjes moet je dan even vastzetten voor de test of de machine dan wel genoeg kracht heeft om te spoelen is dat zo dan moet je het in de bandgeleiding zoeken.

Jack

Dik

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2016, 11:52:07 »
Nee, je moet ze niet vast zetten. Het is een dynamisch geregeld systeem.

johanh

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2017, 22:54:54 »
weet iemand deze wipschakelaar staan? graag foto aub?

Dik

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2017, 09:54:58 »
Tweede tuimelschakelaar van links