Auteur Topic: Luxman T-4  (gelezen 453 keer)

Janboel

• Jr. Member
  • **
Luxman T-4
« Gepost op: 15 februari 2019, 19:29:02 »
Heb mijn muziek op verschillende geluidsdragers (tape recorder, Vinyl, MD, CD en PC). Eigenlijk luisterde ik al jaren niet meer naar de radio. Om nostalgische redenen had ik nog wel een Sony ST-80F boekenplank tuner, waarop ik recentelijk radio Classic FM aan had staan. Leuk maar dit tunertje van rond 1970 is niet geweldig meer. Toen ik daarom naar een vervanger zocht, kwam ik toevallig een Luxman T-4 op MP tegen. Ik weet dat Luxman vroeger een goed merk was, maar heb me nooit in hun apparatuur verdiept en ook niet in tuners van andere merken.
Dit apparaat zag er goed uit, is relatief plat, volledig analoog, niet opzichtig maar wel met een paar mooie functies en betaalbaar.
De verkoper verzekerde me dat hij helemaal in orde was. Op één dingetje na was dat ook zo: Er zat geen stof in en dat hoort natuurlijk wel. De binnenkant en elektronica zien er nog uit als nieuw!
Ik heb hem geïnstalleerd en op de Ziggo kabel aangesloten. Kan het eigenlijk niet geloven, dat dit 40 jaar oude apparaat het nog zo fantastisch doet zonder ooit enige service gehad te hebben. Ook alle lampjes en LEDjes functioneren.
Zijn er meer mensen op het forum die Linux apparatuur hebben?

« Laatst bewerkt op: 15 februari 2019, 19:38:33 door Janboel »

ChromeMaximaII

• Jr. Member
  • **
Re: Luxman T-4
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2019, 00:48:51 »
Zijn er meer mensen op het forum die Linux apparatuur hebben?

Linux of Luxman?  ::)

Heb het zelf niet, maar ik vind alles van Luxman uit de pre-Alpine periode toch wel bijzonder.