Auteur Topic: TEAC C-3  (gelezen 337 keer)

Ronnie61

• Full Member
TEAC C-3
« Gepost op: 12 februari 2019, 00:30:50 »
Onlangs een TEAC C-3 gekocht, mooi apparaat en prima werkend, alleen het "deksel/raam" van de cassette houder is wat dof/beslagen, heeft iemand een tip om dat weer wat toonbaar te maken ?
en is er iemand die ervaring heeft met dit model ? is het wat beter dan het gemiddelde deck ?
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2019, 10:40:53 door Ronnie61 »

sterremuur

• Manuals
  • Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
Re: TEAC C-3
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2019, 09:37:22 »
Poetsen met Commandant.  :)

Ook goed voor stofkappen en zo.

Ronnie61

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2019, 18:37:44 »
Poetsen met Commandant.  :)

Ook goed voor stofkappen en zo.

Ja dat is waar, dat had ik ook bij mijn oude Dual stofkap gedaan, en het heeft nu ook bij de TEAC gewerkt  ;D het raamwerk voor de VU meters is ook wat aangeslagen, maar aan de binnenkant lijkt het want je voelt er niets van aan de buitenkant, het zijn wit aangeslagen vegen, kijken of ik daar makkelijk bij kan komen...
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2019, 14:10:27 door Ronnie61 »

Ronnie61

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2019, 14:16:17 »
het raamwerk voor de VU meters is ook wat aangeslagen, maar aan de binnenkant lijkt het want je voelt er niets van aan de buitenkant, het zijn wit aangeslagen vegen, kijken of ik daar makkelijk bij kan komen...

Ik heb de behuizing verwijderd maar helaas kom je dan niet bij het raamwerk, ik neem aan dat de voorplaat daarvoor verwijderd moet worden, en zo te zien moet je dan veel knoppen losschroeven, zie ik dit goed ? heeft iemand ervaring met dit soort TEAC modellen wat betreft het open maken ? ik kan helaas geen info op het net vinden wat en hoe het allemaal verwijderd moet worden, ik heb wel een service manual maar daar zie je alleen in wat er allemaal los kan, maar niet wat er los moet...
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2019, 14:18:12 door Ronnie61 »

Ronnie61

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2019, 20:00:24 »
Inmiddels gevonden hoe ik aan de binnenkant bij het raamwerk kan komen zonder de voorplaat te verwijderen, kwestie van twee schroefjes als je de behuizing los hebt gemaakt en de VU meters komen eruit  ;D alleen zitten de "witte vegen" in het plastic raamwerk zelf, want ook aan de binnenkant van het raamwerk is er niets aan krassen oid te voelen... zal er waarschijnlijk dus niets aan kunnen doen behalve op zoek te gaan naar een schoon raamwerk, tenzij iemand iets meer weet ?  8)