Auteur Topic: senheiser  (gelezen 772 keer)

Bert2

• Full Member
senheiser
« Gepost op: 29 oktober 2016, 10:55:01 am »
Onlangs 2 Senheiser microfoons van iemand gekregen maar die kraken enorm, het  probleem zit in de aansluit bedrading, nu wil ik er nieuwe snoertjes aanzetten maar ik weet bij god niet hoe je ze open moet schroeven, alles goed bekeken maar ik zie het niet, het enigste demontabele stuk is de boven kap die kun je er af halen om de batterij te vervangen.
Ik kan op het net erg weinig of niets info over vinden.
Weet iemand hier hoe die uit elkaar moeten?

Het zijn SENHEISERS MKE 201

« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2016, 11:02:26 am door Bert2 »
x

sterremuur

• Manuals
  • Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
Re: senheiser
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2016, 17:51:27 pm »
Kun je die kop niet gewoon losdraaien? Wel het element gefixeerd houden.

Bert2

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2016, 13:20:19 pm »
Sorry voor de late reactie Eric,
Bedankt voor Uw reactie,

Zoals je op de vorige foto kunt zien kun je de kop inclusief het element er gewoon afgeschroeven, in die kop zit een pin die Contact maakt met de + van de batterij.
verder zie je dan het batterij houdertje maar hierin GEEN schroefjes o.i.d. in te vinden ook niet aan de onderkant van de mic. waar het snoertje naar binnen gaat.
Het lijkt Ingegoten te zitten maar als je het batterij houdertje een klein beetje tordeerd dan beweegt de gehele binnenkant +-een millimeter.
Er is verder vrijwel niets op het net over te vinden, ook niet op de Senheiser side.
Onbekende dingen dus.

groetjes Bert

x

disco

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2016, 13:25:06 pm »
Geen idee hoe ze worden geopend Bert maar als ze zijn gemonteerd moeten ze ook kunnen worden gedemonteerd, zonder geweld. Een elektret is zeer gevoelig voor veranderingen in de polarisatiespanning, dat verklaart het gekraakt mogelijk. Tetter het schakelaartje eens door met een weinig contactspray?

Bert2

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2016, 09:19:09 am »
hoi Disco,
O.K. Ga ik proberen.
x